torsdag

110106 - Junior VM, Canda VS Ryssland.

Hej!
Jag har börja om bloggandet här på blogspot, höll till på blogg.se förut men gillade inte det.
Så nu ger jag denna bloggsida ett försök.

Tänkte börja med och skriva om inatt.
Woho, säger jag bara.
För er som inte vet, så har det varit hockey VM för juníorer nu.
Ja, jag är väl inte den största sportfantasten eller nörden, men jag kollade några matcher.
Och bland dom så var finalen en av de matcherna, och Canada var självklara favoriter, dom hade ju kört över USA, och då menar jag bokstavligen kört över dom som en ångvält i semifinalen.
Nu i finalen var det Ryssland som Canada fick möta!

Och Canada öppnade starkt, dom ledde med 3-0 in till tredje perioden och det såg mörkt ut för ryssarna. Och de unga Canadensarna hade redan börjat fira, när tredje perioden drog igång.
Men det skulle dom inte ha gjort, för efter mindre än tre minuter in i period 3 hade ryssland smackat in 2 mål.
Canadas försvarsspel sjönk, och Ryssarna växte, och med tolv minuter kvar ungefär kviterar ryssland till 3-3.
Alla, står med hakan ner backen, vart kom det här i från?
Visst Canada är nära på att göra ett fjärde mål, men det blir endå rysk seger då dom smackar in 2 mål i slut minuterna.
Vilken period säger jag då bara, 5 jäkla mål på 20 minuter INSANE!
Men stort grattis till Ryssland, det är dom värd, även fast jag hejade på Canada.

http://www.youtube.com/watch?v=t8QdBf6IOjw
Alla mål under matchen.

Sista perioden var något alldeles speciellt!

xoxo,evelina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar