fredag

110107 - this is my way.

Just nu verkar det som att blogtrenden för alla småbloggare är att göra en lista. Den går ut på att varje dag ska man skriva om ett visst ämne. Och så cool som jag är, så gör jag den också.
Dag 1, om mig.
Okej, då kör vi.  Sarah Evelina Solem.
Just nu är jag en 17 årig tjej, som innom sex måndare fyller arton, rättare sagt den 9 juni. Jag har fortfarande inte riktigt hitta vem jag är, men jag är på good väg, för vem vet riktigt vem man är innan du är i dödsåldern. Jag har lidit och lider väl fortfarande av dåligt självförtroende, men nu är det andra bullar, jag triv med mig själv, för den jag är. Men det finns fortfarande folk som vill trycka tillbaka en tid man var förut, i botten.
Jag är född och uppvuxen i Strömsund, Jämtland, med Mor & Far, samt en äldre bror och syster. Jätte bra ställe för att uppfostra barn på, men nu är jag väldigt less på stället, vi ungdomar kallar det även stället, det du inte vet om dig själv, vet alla andra.
Så mina framtidsplaner är att ta mig här ifrån fortast möjligt.
Jag går andra året på Omvårdnads programmet på byns ända Gymnasium, Hjalmar Strömer Skolan.
Jag är en dagdrömmare ut i fingerspetsarna, att bara låta fantasin och tankar go crazy, antar att det både är bra och dåligt.
Min familj och mina vänner betyder fruktansvärt mycket för mig, mer än vad dom anar. Jag har en förmåga att sätta människor framför mig, jag mår bättre över att se andra må bra istället för att jag ska må bra. Självklart så när båda inträffar är det underbart.
Musik, är nånting jag lever och andas för. Inte för att jag spelar något instrument, för det finns det inget tålamod till för. Men jag älskar att lyssna på musik, all slags musik ofta, jag är en all ätare om man säger så.
Ett par killar i bandet Avenged Sevenfold, som är mitt favorit band, gör nånting alldeles extra, nånting unikt och speciellt för mig. Dom öppnade musik världen för mig.
Att lära sig och utforska livet är något som en självklarhet för mig, ta in så mycke man kan. Jag är nyfiken på att vilja lära mig det mesta här omkring i livet.
Tycker tillexempel att, vård&omsorg, välgörenhet, politik (KD), och skolan är viktiga och stora frågor. Folk i allmänhet är väldigt dåliga på att ha egna åsikter och kunna sticka ut och säga något annat i mina ögon, folk faller för grupp tryck, och tycker oftast att majoriteten har rätt.
Och eftersom jag är uppvuxen i en vinter idrotts familj, tycker jag att det är både intressant och roligt att kolla på. Men att utföra det var en annan femma.
Får försöka avrunda detta så inte det slutar som en självbiografi. Men det här är en liten bit av mig.




Några bra bilder från mitt liv under 2010.
xoxo,evelina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar