söndag

110109 - i

dag 3, mina föräldrar!
okej först ut, mamma.
Marie Solem - min mamma fyller femtio detta år, och i mina ögon så ser hon inte alls ut och ska göra det. hon är från flykärlen, och det är till och med ännu mindre än strömsund. hon har fyra äldre systrar med stora målderskillnader.
jag har och kommer nog alltid vara mammas flicka, inte för att vi är speciellt lik eller nått utan det kommer alltid vara så.
min mamma jobbar som löneansvarig (nått i den stilen) på komunhuset här i strömsund, där hon jobbat så länge jag kan minnas.
jag och mamma delar ett stort intresse, skidskytte.
och det bästa med det är att vi är norsk när det gäller herrarnas även fast min mamma inte har nått norskt blod.


nu kanske inte detta är bästa bilden på mama, men det får duga!


Kurt-Arne Solem - även kallad bara kurt eller ur min mun pappa.  
han blir femtiofyra detta år, och ja jag vet väl inte direkt om han ser ut och vara det hellre. inte min uppgift och göra det.
han är iallfall från gäddede, frostviken. stället som jag ser som "hemma". jag trivs så underbart där uppe!
pappa har två bröder, och mellerst av dom. även fast jag aldrig har varit pappas flicka så är det han jag har ärvt mycket av när det gäller personlighets mässigt. vi är lik så, mer än vad man tror.
han jobbar på peab sverige, som plats ledare, arbets ledare? nått i den stilen.
han har en ny tjej?kvinna? inger, som är helt okej. hon har även två barn och ett litet barnbarn.



kan väl även till att mina föräldrar har varit skilda sedan sen sommaren av 2006.
xoxo,evelina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar