lördag

110226 - and thats way the ghost call him the king.

Okej har nu suttit och kollat på sista delfinalen av Melodifestivalen, där Linda Bentzing(?) med sin schlager dänga och Nicke Borg med hans rockbalad gick vidare.
Men tänkte iallfall säga vilka bidrag jag tycker är lite extra bra, dock är det bara Nicke's låt jag tyckte verkligen var bra, det var liksom min stil av musik.

Jag kommer inte ihåg någon speciell från deltävling 1.
Men från andra var det Brolle's som stack ut mest!

Brolle - 7 Days and 7 Nights. (klicka på namnet för att kolla in låten!)
- gillar denna låt skarpt pga as härliga röst och 50-60 tals sving.
kan ha med topstriden och göra i själva finalen i globen. Tror även att den är en låt för alla smaker!
tummen upp får den iallfall av mig.


- inte min stil överhuvudtaget, men som med Manboy den sätter sig på huvudet.
och jag tror till och med att denna låt kan vinna hel alltet, för hans fan base har vuxit sedan förra året och dessa förälskade fans kommer göra allt för att han ska vinna. och den kan nog gå riktigt bra för där borta i Tyskland. 


- Alltså nånting galet med denna låt gör den bra, fråga inte mig vad det är.
tror dock itne att den vinner eller har nånting med toppen att göra, men vem vet vad Sverige kan göra? 


- Med ett sound som liknar LW och en meningsfull text fick hon mitt hjärta och smälta.
tror det kan bli svårt att den här låten går vidare från andra chansen men den är fortfarande bra! 


- Åh äntligen en låt som träffar min smak direkt, en rock balad. jag hörde redan på dom första tonerna att jag skulle fullkomligt älska denna låt, vilket jag faktiskt gör efter att det gått ungefär två timmar sen jag hörde den för första gången. men ändå!
har den en chans i finalen, ja det tror jag, eller jag hoppas det!

xoxo,evelina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar