söndag

110306 - b r u t a l t.

Idag var det än bra dag för mig då det gäller tittande av sportert!

Silver till min Emil i herrernas jaktstart i skidskyttet, och ett brons till Helena!
Och sen avslutade norges skidkung fem milen på ett sätt som bara han kan göra, all respekt till mannen Petter Northug, eller ja respekt till alla som åkte denna fem mil, hör ni FEM JÄVLA MIL på runt två timmar.
Jag skiter fullständigt i att halva sveriges befolkning avskyr Northug för hans kommentater och hån, Sverige kan fan vara likadan så det så. Grabben är ung, vem skulle inte ta chansen att showa inför hela norge på hemmaplan? Jag hade gjort det lätt! Och hade han varit svensk då hade vi älskat honom, så ge upp.

Ne men jag lyfter på hatten för mitt granlands grymma skidåkare, även Therese Johuag igår på damernas tre mil då hon sprang uppför backarna och krossade allt motstånd!

- ja jag vet min blogg handlar mycket om sport just nu, men det får ni tåla det är ju de jag gör på dagarna nu!


om ni vill läsa mer om både sveriges och norges fantastiska skidåkare, kicka här!! ¨
xoxo,evelina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar